Dubbelföreställning!

Meine damen und herren, mesdames et messieurs!
 
Ikväll hade vi vår första dubbelföreställning. Den första gick av stapeln 18.00 & 21.00 körde vi igen!
Det blev en tidig samling för att gå igenom hur vi skulle lösa faktumet att Hampus fortfarande är frånvarande. De nummer som blev mest drabbade var vårt sambanummer "Bangarang" som enbart består utav Hampus, Emma E & Isabelle, "Be My Guest" - ett sexigt cha-cha-nummer som i princip bara kretsar kring Hampus, och "Black Swan" som framförs av Albin, Mattias och Hampus. "Orgyn" hade vi lyckats lösa redan igår genom att bara jag, Mattias och Albin var på scen, och i "le grand finale" när vi har vår så kallade tripple penetration så drog vi upp en man från publiken! Funkade hur bra som helst och folk tyckte det var väldigt roligt.
Slutsatsen blev att i "Bangarang" så fick Emma och Isabelle köra själva och istället bygga upp numret som att de tävlar mot varandra om uppmärksamhet, istället för om Hampus. Nämnde jag att vi har fantastiskt duktiga dansare i år? Inga problem här inte, bara möjligheter!
"Be My Guest" gick tyvärr inte att lösa utan Hampus, så det fick vi stryka helt för kvällen.
I "Black Swan" däremot så hoppade minsann vår kära backstagekille Harry Nyström upp på scen och visade framfötterna som aldrig förr! Han fick repetera med Mattias ett par gånger innan föreställning och det gick faktiskt riktigt bra! Vilken tur vi har - WOW vilket gäng vi är!
 
Under första föreställningen hade vi tyvärr väldig otur med publiken. Det var en hel drös med danskar som bara hade kommit för att titta på alla lättklädda dansare, så när alla andra nummer framfördes då det inte innehöll några lättklädda dansare satt de bara och pratade med varandra över borden utan att ge någon uppmärksamhet överhuvudtaget. För tjejerna och Albins skull blir det väldigt frustrerande, eftersom de inte i sina karaktärer kan göra något åt saken, men för min del blev det en fantastisk chans att driva med publiken ännu mer och förlöjliga dem - vilket gick hem väldigt bra hos restrerande som faktiskt försökte höra vad vi sa. Jag stod tyst och la armarna i kors och stirrade på dem tills de uppmärksammande mig och då fortsatte jag. De blev väldigt generade utav situationen. Ett klassiskt trick lärare brukar köra om det är någon som sitter och pratar. Sen gav jag de menande blickar varje gång jag gick ut på scen. Fantastiskt roligt!
 
Nästa föreställning var helt underbar! Vi laddade om på nytt och huset blev fullt igen!
Allt gick underbart och återigen stod jag tårögd i finalen till stående ovationer. Finns verkligen ingen bättre känsla!
Efteråt festade och firade vi allihopa eftersom The Tivoli dessutom hade sin invigning av de nya lokalerna då. Det blev en extremt lyckad kväll! Ack vad kul vi hade. 06.30 kom jag staplande hem och sov ut för fyra föreställningar och en helt underbar kväll med världens finaste ensemble! Denna söndag ägnas åt att dricka te, ta långa bad, titta på filmer och bara pusta ut! Så mycket spänningar som har släppt nu, det är helt makalöst. Och än är det inte över...
 
Under denna förmiddag har jag förresten också gjort en liten video som presenterar vår fina ensemble! (I brist på annat att göra... Jag tror att jag har glömt allt annat som finns att göra förutom Cabaret!)
 
>


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candyclub.blogg.se

Här kommer jag att hålla min loggbok för mitt projektarbete i skolan. Min frågeställning: Hur förvandlas Cabaret Candy Club från kaos till magi på 14 dagar?

RSS 2.0