Last shows!

Meine damen und herren, mesdames et messieurs, ladies and gentlemen - Cabaret Candy Club 3 säger Auf wiedersehen, a bientot and good night....!
 
Då var den sista showen av Cabaret Candy Club 3 slutligen avklarad. Sorgligt? Skönt? Lättande? Deprimerande? Ja, lite av varje skulle jag väl säga. Det tror jag de flesta av oss känner.
Dagen inleddes med att vi alla traditionsenligt skulle rösta fram kandidater till vår egna lilla "Oscarsgala", och därefter åkte jag och Miranda - sminkösen - iväg för att inhandla priserna!
 Resultatet redovisades när vi var klara med vår sista föreställning och blev följande:
 
Årets Diva - Albin Ganovic (fick en inramad bild på sig själv)
Årets Dramaqueen - Hampus All Ripa (för sitt ryggskott. Han fick ett paket plåster!)
Årets Pessimist - Mattias Ljungberg (han fick party-visselpipor för att piggas upp!)
Årets Optimist - Josefine Sandqvist (fick en leksakspistol för att sluta vara så jäkla positiv?)
Årets Mest Försenade Ankomst - Simon Nilsson (kom 3 timmar sent till genrepet pga att han försov sig. Han fick en energidryck för att vakna!)
Årets Sämsta Lögnare - Simon Nilsson (skyllde sin sena ankomst på att taxin aldrig kom :) Han fick silvertejp för att tejpa igen sin mun)
Årets Bitch - Sebastian Hansen Allard (fick ett nithalsband för hundar!)
Årets Prinsessa - Josefine Sandqvist (fick en tiara!)
Årets Gottegris - Emma Sundbergh (har jämt godis i logen. Hon fick en choklad-julkalender!)
Årets Räddare i Nöden - Harry Nyström (backstage-killen som dessutom hoppade in och gjorde Svansjön när Hampus var borta)
 
Första showen 18.00 hade tyvärr en väldigt svårflörtad publik - förutom min släkt som tjoade för kung och fosterland... Av detta har vi lärt oss vadå? Att Cabaret INTE ska köras innan klockan nio!
Men icke var vi deppiga för det! Vi gjorde vårt absolut bästa trots allt, och i finalnumret stod jag där lik förbannat med tårar i ögonen till stående ovationer! 
Jag och Albin fick dessutom en väldigt spännande överraskning av min underbara mor! Det är ju nämligen så att jag och Albin har bokat studieresa till Paris den 16-21 dec för att skaffa inspiration till nästa års Cabaret Candy Club, och medan vi står där och blir tilldelade blommor i finalnumret så rusar min kära mor upp och ger oss varsitt papper där det står att jag och Albin är inbokade att se the one and only MOULIN ROUGE i Paris!
Fyyyyy vad sjukt och härligt! Himmelriket here we come!
 
Uppfyllda av detta besked laddade vi om till föreställningen 21.00 som blev fullständigt överfylld med en härlig och taggad publik! Vi fick till och med öppna på balkongen för att alla skulle få plats - Hur bra avslut är inte det??
Precis som man bör så gjorde vi narr av varandra under hela sista föreställningen som blev ett enda skratt och tårkalas!
 
Sen firades det bannemej! Alla bytte om, vi hade vår Oscarsgala och delade ut en present till Albin. I år blev det (istället för galna sexleksaker som vi alltid annars gett honom) ett kors och en bibel som vi alla hade signerat! Därefter var det fullt ös medvetslös på dansgolvet till klockan 04.00 på morgonen! Mycket skratt, tårar, drama, lust och lycka! Det blev kebab på Knutpunkten som kvällsmat/frukost (?) och därefter åkte jag med Albin, Adnan & Miranda hem till familjen Ganovic för att sussa sött och låta kroppen ta igen all förbrukad energi.
 
Summan av kardemumman - Jag har haft så fantastiskt roligt och har fortfarande inte förstått att det nu är över, men jag antar att även det kommer. Så länge slänger jag in lite bilder från efterfesten! Kram kram!
 
 
Årets Prinsessa och Optimist!
 
Emma Ekelund & Karin Jönsson är nöjda och redo för ännu mer dans!
 
Sebastian - Årets Bitch!
 
Mattias & Sebastian firar rejält! :D
 
Trots att bilden inte är den vackraste i världen, så är i alla fall min vänskap till denna man det! <3
 
 
En mycket nöjd & trött cabarettjej med sina fina blommor, sitt program och sin tröja!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candyclub.blogg.se

Här kommer jag att hålla min loggbok för mitt projektarbete i skolan. Min frågeställning: Hur förvandlas Cabaret Candy Club från kaos till magi på 14 dagar?

RSS 2.0