14 dagar till premiär!

 
I den här bloggen kommer jag att hålla fortsatta dokumentationer och kommentarer om huruvida Cabaret Candy Club sakta men säkert tar sig fram från fullständig kaos och stress till magisk föreställning - på 14 dagar!
 
Ikväll repeterade vi från 17.30-21.30. Det är vårt andra rep tillsammans med orkestern. Hittills är det fortfarande cirka tre låtar som vi inte ens har fått noter på ännu. De andra låtarna behöver bearbetas och synkas tillsammans med dansare och sångare som tidigare bara har kört efter orginallåtar via datorn.
Medan orkester och sångare har fokuserat på att sätta låtarna har dansarna, Albin och jag finslipat lite på rekvisita, scenografi, sorterat kostymer och satt upp program lite överallt i lokalen.
 
Tyvärr är Mattias, en av två manliga dansare, fortfarande skadad i knät, och vi har som sagt bara 14 dagar kvar tills det MÅSTE vara läkt och redo för att dansa... Emma har fått magkatarr och en kraftig förkyldning på grund av stress, Karin har benhinneinflammation (dock så gott som läkt - tack och lov!) och många detaljer måste falla på plats.
Idag har vi fokuserat på inledningsnumret "We Are What We Are" som i slutet på kvällen faktiskt sattes med både dans och sång tillsammans med orkestern! Hurra!
 
Nedan kommer några bilder från kvällens repetition.
 
Albin sitter och syr ett par klackskor!               Emma och Hampus målar scenografi!
Den här konstruktionen kommer så småningom att resultera i ett manligt könsorgan...
 
 
Stackars Isabell börjar bli trött efter 4 timmars hårt arbete...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candyclub.blogg.se

Här kommer jag att hålla min loggbok för mitt projektarbete i skolan. Min frågeställning: Hur förvandlas Cabaret Candy Club från kaos till magi på 14 dagar?

RSS 2.0