Genrep!

Jisses amalia... Imorgon är det premiär!!
 
Idag har jag varit ledig från skolan, eftersom repetitionerna har pågått från 10.00-20.00. Så mycket som ska på plats och sättas i sista sekund!
Började dagen med att handla mat till mitt matlagningsnummer, därefter var det fullt ös medvetslös!
Akrobaterna Emanuel och Manulito anlände idag och vi fick se deras fenomenala nummer för första gången. Helt otroligt vilken skicklighet de besitter! Det fick oss dock att inse att vår föreställning inte längre höll tidsplanen, så vi blev tvungna att stryka ett utav mina nummer. Helt okej dock! För eftersom det numret redan var osäkert då kocken på Tivoli som egentligen skulle medverkat, hade valt att hoppa av, så var det fantastiskt lättande!
Planen var att köra igenom föreställningen två gånger. En gång utan kostym och nästa skulle vi då ha själva genrepet. Hann vi med det? Icke!
När vi kört igenom första akten är klockan halv tre, och vi går på lunch. Får då reda på att skolan ska komma och förväntar sig att se ett genrep om en timme... Hoppsan! :)
Snabbt tillbaka, slänga i sig ett par tuggor, få reda på att TV4 är på plats och vill göra en intervju samt tv-inspelning. När skolan väl är på plats så är TV4 fortfarande kvar... Efter många om och men kan vi sätta igång med vår generalrepetition som blev ett fullständigt fiasko. Allt som kunde gå fel gick fel! Men vi fick åtminstone superbra feedback från publiken. Skönt att vi fick öva på en liten publik först innan vi mötte den riktiga. Underbart!
Får hoppas på att premiären imorgon går bättre dock...
 
Slänger in lite bilder från dagen! Nu måste jag få mig lite skönhetssömn innan den föraktade men ooh så spännande premiären!
 
Pyssel!
 
En av våra akrobater!
 
Mer pyssel!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candyclub.blogg.se

Här kommer jag att hålla min loggbok för mitt projektarbete i skolan. Min frågeställning: Hur förvandlas Cabaret Candy Club från kaos till magi på 14 dagar?

RSS 2.0