En vecka kvar!

Godkväll!
 
Jaha, plötsligt var det bara en vecka kvar till premiär...
Slutligen och äntligen börjar saker och ting falla på plats!
 
Vi har under veckans repetitioner byggt färdigt en hel del rekvisita. Bland annat det stora manliga könsorganet som i slutet kommer att spruta konfetti, men även matlagningsbordet som Kristina (jag) ska stå och laga en tonfisksallad vid!
Den scenen gicks igenom för första gången igår och det kändes mycket bra! Jag måste erkänna att jag var nervös, eftersom jag är själv på scen i det numret, men samtliga i ensemblen som inte sett det tidigare skrattade och verkade uppskatta det väldigt mycket! Det blev en enorm lättnad att få veta. Tyvärr är det ju svårt för mig och Albin som komiker i föreställningen att veta i förväg om våra nummer kommer att fungera eller inte. För dansarna är det "bara" att lära sig sina steg, men vi kan omöjligt veta om våra nummer faktiskt är bra eller inte, och dessutom jobbar vi väldigt mycket med interaktioner med publiken - vilket blir svårt att repetera eftersom vi aldrig vet hur de ska reagera. Förra året som jag var med och vi uppträdde på premiären fick vi en väldig chock av publikmötet. De skrattade på vissa ställen som vi inte alls hade räknat med.
 
En god nyhet är dock att Mattias knä ÄNTLIGEN börjar bli bättre! Vi har tjatat på honom att smörja in så mycket som möjligt med Voltaren och det har givit effekt! Han har varit med och stegat igenom danserna nu och det ser bra ut. Så hurra för det! :)
Vi körde också vårt första kostymrep vilket resulterade i en hel del klarheter då vi insåg på vilka ställen vi skulle behöva dryga ut vissa nummer för att folk skulle hinna få av och på sig kläder. Vi hade även hjälp av killen som kommer att vara vår backstagepersonal i år, som även var det förra året. Harry är fantastiskt effektiv och självgående - egenskaper som verkligen behövs nu när vi har så lite tid kvar och alla är så stressade och uppe i sitt eget.
Här kommer ett klipp från en av danserna vi genomför. Den har vi haft störst problem med vad gäller uttryck. Men vi kämpar på! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candyclub.blogg.se

Här kommer jag att hålla min loggbok för mitt projektarbete i skolan. Min frågeställning: Hur förvandlas Cabaret Candy Club från kaos till magi på 14 dagar?

RSS 2.0