10 dagar kvar!

Yes, efter en ledig helg är det nu bara 10 dagar kvar till premiären...
Idag repeterade vi mellan 14.00-18.30, och det är fortfarande en hel del oroligheter i ensemblen.
Humöret behöver först och främst jobbas på. Det märks väldigt tydligt på oss allihopa att vi är stressade och trötta på dessa tjatiga repetitioner, trots att vi vet att långt ifrån allt sitter. Vi tenderar att dra ner varandra väldigt lätt helt enkelt, och det MÅSTE jobbas bort.
 
Idag började vi jobba på övergångar med orkestern för att få ett flyt i hela föreställningen.
Kostymrepetition har vi inte börjat med ännu, vilket säkerligen kommer att bli ett äventyr i sig...
Mina och Albins kostymer kommer inte att vara tillgängliga förrän den 1 okt, eftersom vi lånar de utav Fredriksdals Muséer och Trädgårdar, och de använder kostymerna den 30 sep för sin marknad.
 
Det var exakt samma stress förra året och ändå blir man fortfarande lika chockad över hur fort tiden går och hur nära bristningsgränsen man kommer flera gånger under bara en repetition. Min egna lilla meditation får utföras på bussen hem, lyssnandes på kompositioner av Debussy. Fantastiskt avslappnande!
 
Måste dock tillägga att vi trots stress och panik har väldigt roligt tillsammans!
Vi är ett härligt gäng och har en fin sammanhållning, vilket underlättar extremt mycket!
Lägger in ett filmklipp så att ni får ett smakprov på dagens repetition. :)
 
Godkväll!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candyclub.blogg.se

Här kommer jag att hålla min loggbok för mitt projektarbete i skolan. Min frågeställning: Hur förvandlas Cabaret Candy Club från kaos till magi på 14 dagar?

RSS 2.0